Thursday, September 9, 2010

信任

信任……
想回去 在读着这篇东西的你,和打了这篇东西的我怎样成立我们之间的信任?
我真正信任和信任我的人全部都在中华认识的,唯有你们我才相信,感不感动?

为什么我会有冲动打这个标题?
因为我发觉上了大学可以信任的人,可以说是一个都没有…… (可能相处的时间还很短)
很悲惨哦?我也是这样觉得

那个整天在我的fb 留言的,我觉得他的人很假,
不懂啦,他给我的感觉是他不信任任何人,而且每天说A的长短 B的缺点 C的自私
为什么要这样对人呢?如果不是自己曾经有这样的念头,你会想到人家那样吗?
所以自然而然,别人(包括我)对他的信任,也一天比一天少
有时我和我隔壁那个还有她的姊妹,讲话、讲笑
(我觉得她们待人比较真诚,和他们相处不会有辛苦的感觉),
他就DDLY = =

我班上的确有几个人很势利眼,每天放自己的利益为先(人不为己,天诛地灭啊……)
还有那个公敌,其实他不会怎么样,只是行为有时候有点惹

个人觉得信任的成立是一个virtual的物物交换
只有一方开始信任一方,另一方才会投以信任,
如果你信我,我会投回比你给我更多的信任

信任
在我未来的职业来说是无比的重要,
医生在医院是不会独自一个快乐的,
身边还需要很多很多人来在背后支持,
从一个病人要来见你,他们先要Approach 你的nurse,
你必须信任她为你extract的病人资料,
然后到外面他们拿药,
有一个Pharmacist 默默的为你准备你开的药,
万一医生方面有任何错误,你信任的他可以及时提醒你,为你改正
如果你的病人需要营养重整,
你也要相信你推荐的营养师来为病人设计一个餐单,
来帮你的病人减轻Morbidity

医生是一个群体生活的动物圈子内的中心点,
不是自己一个人的,
我很了解这个道理,所以我经常会去主动地给别人信任
一群人只有开始和对方有一条线,
才可以开始建立默契,
那么才可以一起成为最强的一群

讲了这么多,
酱……
你信不信我? = =

6 comments:

4everskyline said...

人不为己,天诛地灭啊……
is like that de la,find a trust-able friend is very very difficult...chong hwa's friends are always better than uni friends now~~ >.<



sure i trust you la,tomorrow is a BIG DAY leh.......... X)

4everskyline said...

人不为己,天诛地灭啊……
is like that de la,find a trust-able friend is very very difficult...chong hwa's friends are always better than uni friends now~~ >.<



sure i trust you la,tomorrow is a BIG DAY leh.......... X)

conie said...

yalo..actually i really do feel, chong hwa frens treat ppl with true heart and 大方1.. i just dun understand y other ppl thinking are so complicated..or want to treat other ppl with such attitude.. 大家都是人,相煎何太急?
they feel happy for treating ppl like dis and happy by treated like dis?? i just started my uni life, and i found dat, in U got so many kind of ppl.. want find a gud 1 is really hard 1.. and nid time to observe dat fren izit a true fren..haiz..and i really feel very upset on the 1st month in U..
after all..i think.. most important is we treat other ppl politely, 主動 say hi or bye with smile face..dat's all to treat ppl around us lo..when ppl nid help den just help if i can.. den if the person still treat me like dat..den dat is their problem..dun care them..actually they very kesian 1 coz they stuck in their world..their world is full of hatred..

MT said...

我信人,可是同时也保持怀疑人的态度 XD

said...

fight for survive?

Unknown said...

okok lar....
for boys...sometime girls are more sincere
for girls...boys are more sincere sometime -,-

depends de....hahaha

nvm lar...dun care those pp sincere or not lo
u self sincere to evry1 jiu ok le

i always think like dat =)